A hatékony reklámok pszichológiája

Veled is előfordult már az, hogy egy-egy reklámot különösen megkedveltél? Szeretted a karaktereit, a humorát, vagy éppen napokig esetleg hetekig dúdoltad a zenéje fülbemászó dallamát. Persze ennek az ellentéte is gyakran előfordul, amikor kifejezetten idegesítőnek találunk egy-egy új reklámot.  A magyar reklámügynökségek tisztában vannak vele, hogy sok esetben a negatív reklám is reklám, sokszor pont ilyeneket készítenek a kívánt cél elérése érdekében. De nem kizárt, hogy csupán azért nem kedveled az adott reklámot, mert egyszerűen nem a te generációdhoz szólt. Az online ügynökség munkáját képezi, hogy figyelik az emberek vásárlási szokásait és viselkedéseit. A magyar reklámügynökségek felismerve az eltérő igényeket minden kampányuknál figyelembe veszik a különböző generációk eltérő online viselkedését.  A jövő genreációjába tartozó fiatalok, más néven a Z generáció akár tized másodpercek alatt is képes dönteni arról, hogy mi az, ami tetszik nekik. Gyakran előfordul, hogy némelyik reklám tartalom a digitális térben robbanásszerűen kezd el terjedni, elképesztő eredményeket produkálva. Ez viszont csak úgy lehetséges, ha az online ügynökség tisztában van az egyes generációk viselkedési mintázatával is. Az egyes korcsoportokra jellemző tipikus vásárlási szokások beépítésével kiemelkedő eredmények érhetők el akár kisvállalkozásról, akár multinacionális cégről van szó.

Vélemény, hozzászólás?