Direkt reklám helyett influenszer?

A marketing szakemberek egyetértenek abban, hogy 2022-ben már bármelyik komolyabb marketing tevékenység részét kell, hogy képezze az influenszer, azaz véleményvezérekkel való együttműködés is. Az online térben ránk zúduló direkt reklámoktól kezdenek az emberek megcsömörleni. Többségüknél már kialakult az úgynevezett reklám vakság. Egy pillanat alatt tovább görgetünk ezeken a hirdetéseken. Viszont az olyan emberek, akik aktív, és hűséges követőtáborral rendelkeznek, (tehát a saját területükönvéleményvezérnek tekinthetőek) képesek hitelesen ajánlani termékeket, vagy szolgáltatásokat saját felületeiken. Őket az emberek önszántukból követik, mert érdekes, informatív az oldaluk, ezért sokkal befogadóbbak velük szemben. És lássuk be, egyúttal hiszékenyebbek is velük szemben. Persze az infulenszer együttműködések egyik alapja a hitelesség és bizalom kell, hogy legyen. És ezzel nem szabad etikátlanul visszaélni. Azonban ahogy a marketing kampányok többi eszközénél, úgy az influenszer együttműködések esetében sem mindegy, hogy kikkel dolgozunk együtt. Az ár, csak egy azon szempontok közül, ami alapján dönthetünk, de vegyük figyelembe azt is, hogy az adott influenszer milyen témában jártas, mi az, amiről általában közzétesz tartalmakat, mely felületeken mozog otthonosan, és ezen szempontok mindegyikét összevetve mennyire harmonizál a mi brand-ünkkel, mennyire ön azonosan tudná közvetíteni követői felé kommunikálni kívánt üzenetünket, termékünket.