Ha jobbra nem megy, menj balra

Jobb, ha felkészülünk rá, hogy a tartalommarketing sem működik másként, mint az élet bármilyen területe. Ami elromolhat, az el is romlik, tartja a mondás és ez alól a tartalommarketing sem kivétel. A vállalkozások életében elkerülhetetlenek a tévedések, hogy még egy közhelyesnek tűnő mondatot is ide kapcsoljunk, csak az tud hibázni, aki dolgozik. Fontos, hogy megértsük a tartalommarketing működését és ne csak a vakvilágba, érzésre gyártsunk a marketing célú tartalmainkat, hanem próbáljuk meg feltárni és megérteni a háttérben húzódó folyamatokat. Ne ragaszkodjuk görcsösen az eredményt nem hozó struktúránkhoz, inkább vegyünk egy mély levegőt és próbáljunk ki valami teljesen mást! Ne féljünk a kísérletezéstől, hiszen gyakorlat teszi a mestert (na, tessék, még egy örökbecsű mondás) előbb, vagy utóbb rátalálunk a helyes irányra és a mi tartalommarketing stratégiánk is sikeres lesz. Az első lépés a működő tartalommarketing felé pedig az, hogy hagyjuk ki az eladást az ilyen típusú anyagainkból. Ha valami tudást adunk át, informálunk, szórakoztatunk, akkor csak erről szóljon, ne akarjon más lenni, mint ami. Hiszen a szimpátia az elköteleződés első lépcsőfoka. Második lépésként pedig sose felejtsük el, hogy a sablonos egyhangú üzenetekre hamar ráun a közönség. Legyünk eredetiek, a helyzethez képes lazák, viccesek, önazonosak és lelkesek, mert higgyük el, hogy ez érződik a tartalmainkon és kedvelni fogják a követőink is.