Idegesítő emojik

Az emojik írott üzenetekben való használata teljesen elterjedt már a magánéletben, de az üzleti életben is. Alapvetően az emojik nagyon hasznosak tudnak lenni. Segítségükkel színesíteni tudjuk a mondandónkat és pótolni tudjuk az írásban oly nagyon hiányzó nonverbális kommunikációt, ha nem is teljesen, de valamennyire. Már a felső tagozatosoknak is megtanítják, hogy a nonverbális kommunikáció a kommunikációban sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint maga az információ, amit át akarok adni. Visszatérve a hangulatjelek használatához, aki megfelelő mennyiségben és a megfelelő jeleket használja, az mindkét félnek csak a javára válhat. Esetenként azonban a hangulatjelek zavarók, sőt egyenesen idegesítők lehetnek. Facebookon például sokan használnak a bejegyzéseikben akár egy egész sornyi hangulatjelet, ami egyáltalán nem átlátható, sőt, kimondottan zavaró is lehet, mert elvonja a figyelmet a bejegyzés igazi lényegéről. Egy utazásos vagy nyaralós bejegyzéshez bőven elég 2-3 kis ikon (pl.: napernyő, napocska, koktél, papucs, hullám stb), teljesen felesleges az összeset kitenni. Ez leginkább a Facebookon szokott problémás lenni. Vannak azonban esetek, amikor nem olyan a kapcsolat két ember között, ami megengedné mondjuk a kacsintós fejet, mégis használják. Ez sem túl szerencsés.