Márkapozíció?

Mi az a márkapozíció? A márkapozíció segít abban, hogy a vásárlók megfelelő helyre tudják besorolni az adott terméket. Segítségükre van az eligazodásban a termékek hatalmas palettáján. Ehhez viszont jól átgondolt stratégiára és megfelelő marketing tevékenység végzésére van szükség, vagyis a vállalat számára a megfelelő helyre kell besorolni a terméket és ezt a pozíciót érthető módon kell tálalni, magyarázni a vásárlók felé. Tehát a márka pozícionálása egy irányított és kontroll alatt tartott folyamat annak érdekében, hogy a vevők ugyanazt a minőséget és funkciót lássák, ha az adott termékre néznek, mint amit láttatni szerettek volna a gyártók, illetve az értékesítők. Marketing szakemberek szerint a márka pozícionálás egyre fontosabb szerephez jut azáltal, hogy a piac összetétele, a vevői igények és a kínált termékek palettája folyamatosan változik. Márka pozícionáláshoz először is meg kell határozni az adott termék jellemzői, előnyeit, valamint hátrányait. Majd pedig ugyanezt szükséges elvégezni a versenytársak hasonló típusú termékeivel is. Ezáltal már össze lehet hasonlítani az összes, felkínált terméket és könnyebb rangsorolni, majd pedig az új terméket besorolni.

Vélemény, hozzászólás?