Online marketing erősödő trendje: személyre szabottság
Biztosan mindenki találkozott már azzal a jelenséggel, hogy egyszer rákeresett valamire az interneten, majd ezután hetekig, hónapig folyamatosan a témával kapcsolatos hirdetések jelentek meg neki, akármilyen weboldalra ment rá. Az is biztosan sokaknak ismerős, hogy a legnépszerűbb közösségi oldalon az érdeklődési körének megfelelő hirdetések jelennek meg. Ezek nem a véletlen művei, hanem egy profi online marketing szakemberé. Az online marketing területén megfigyelhetők bizonyos trendek, amik a jövőre nézve mindenképpen megszívlelendők. Az egyik ilyen trend, a személyre szabottság fokozott növekedése és terjedése lesz. Egyre inkább érdemes a cégeknek a töménytelen mennyiségű összegyűjtött adatot a még nagyobb fokú személyre szabottság érdekében felhasználni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy adatbányászokat és adatelemzőket érdemes bevonni a folyamatokba, ugyanis ők azok, akik ki tudják szűrni a lényeges tartalmakat és információkat, amik alapján a marketing szakemberek stratégiailag fontos döntéseket tudnak meghozni. Ez a vállalatoknak és a fogyasztóknak is hasznos, mivel ki lehet szűrni, hogy melyik fogyasztói csoport melyik hirdetésekre hogyan reagál.