Reklám egyenlő művilág?
A marketing szakemberek körében gyakran vita tárgya az, hogy meddig lehet egy reklámban elmenni. Elmenni alatt itt azt értjük, hogy vannak olyan reklámszakemberek, akik szerint egyes reklámoknak már szinte köze sincs a valósághoz. Egy olyan álom, vagy meseszerű világot, tökéletes embereket, élethelyzeteket és ki tudja, még mi mindent ábrázolnak, amit a hiszékenyebb néző képes elhinni. Ez a reklámok által sugallt mű világ pedig a mindennapi életünkre igen károsan hathat. Ezért is van a reklámszakemberek számára reklámozási szabályokat és elveket tartalmazó törvény, amelyet reklámtörvénynek neveznek. A marketing szakemberek vállán nagy a felelősség, hiszen a mindennapi ránk zúduló reklám tömeg észrevétlenül képes átalakítani életünket és szokásainkat. Azonban a korai reklámozáshoz képest, amikor még akár az egészségtelen termékek reklámozása is legális és engedélyezett volt, mára már a pontos szabályozásnak köszönhetően sokat fejlődtek a reklámok ilyen téren mindenképp. Persze nem állítjuk, hogy egyes reklámok nem feszegetik a határokat még ma is. A társadalmi normák határainak feszegetése, mint például az erotikus reklámok növekvő tendenciája a társadalom tükröződése. Kérdés, hogy jó e ez az irány és érdemes-e efelé mozdulni.