Ezt a 3 hibát kerülje reklámajándék választáskor!
Ha abból a tézisből indulunk ki, hogy „ajándék lónak, ne nézd a fogát!”, akkor még el is tekinthetnénk attól a szomorú ténytől, hogy karácsony után tömegével viszik vissza az emberek a családtagoktól, barátoktól kapott hasznavehetetlen vagy duplikált ajándékokat.
A civil életben mindez elnézhető a családtagoknak, mert egy rosszul megválasztott ajándék még nem megy a családi kapcsolat rovására (normális helyeken), de a cégek világában mindez nem megengedett!
Egy rosszul megválasztott reklámajándékkal nem a megfelelő üzenet megy át, ugyanakkor az is igaz, hogy még a béna reklámajándék is pozitív lehet, ami a gesztust illeti, de a célközönség között komolyabb károkat is okozhat a brand megítélésében.
A reklámajándék kiválasztása alkalom, cégprofil és célközönség függő első sorban.
Alkalom alatt értjük az ünnepi alkalmakhoz kötött szóróajándékozást: egyházi és állami ünnepek, a cég életében fontos napok (működési évforduló, marketing céllal bevezetett kiemelt napok, akciók).
Nem mindegy azonban, hogy jelképes, apró szóróajándékot terítünk egy falunapon, vagy új termékünk bevezetéséhez már az egy szinttel feljebb elhelyezett reklámajándékkal készülünk, ami egy teljes értékű tárgy.
Míg céges vezetőknek, üzleti partnereknek pedig fontos, hogy reprezentációs ajándékot válasszunk, ami exkluzív, minden tekintetben minőségi, nem a tömeggyártásból kiemelt termék.
3 hiba, ami reklámajándék választáskor:
– a reklámajándék típusok keverése hibának számít, üzleti partnerünk asztalára ne a szóróajándékok közül megmaradt logózott reklámtoll kerüljön, és ezen az igényes csomagolás sem segít.
– az alkalmakhoz kötött reklámajándékozás is fontos momentum: ahogy cipőt a cipőboltból, karácsonyra karácsonyi ajándékot adjunk, akkor is, ha a húsvéti tojásban és a Mikulásban közös a piros szín.
– a cégprofilba vágó reklámajándék választás szintén kiemelkedő jelentőségű, hisz a vásárlóközönségünkkel sok a közös vonás. Ha autóalkatrész bolt vagyunk, akkor ne állatokhoz köthető ajándékokat válogassunk össze, csak azért, mert az 5 Ft-al olcsóbb.
Bár a rossz reklám is reklám, lehetőleg törekedjünk pontosan megcélozni az ajándékokkal a célközönségünket, ha mindehhez még kreativitás is társul, és nem szokványos termékeket tudunk kontextusba helyezni profilunkkal, az még előnyösebb!
A reklámajándékozás bővebb titkaiba is bevezetjük weboldalunkon, ahol ajánlatot is kérhet!