A könnyűfém felni és a gumi kapcsolata

A keréktárcsa kiválasztásakor azt is tudni kell, hogy milyen abroncs fog kerülni rá. Például egy szélesebb könnyűfém felni és a nem annyira széles abroncs páros jó tapadást garantál, illetve érezni is lehet a vezetés közben, ahogyan élénkebbé válik a kormányzás. Mindez azért van, mert a szélesebb felnire szebben kifekszik a gumi, úgymond jobban kitámaszt. Ennek pedig az eredménye az, hogy kevésbé deformálódik a gumi és a könnyűfém felni is tartósabbá válik. Nyilván akkor nem lehet örülni ezeknek az előnyöknek, hogyha túlságosan széles felnire kerül egy nem annyira széles gumi. A tuning rajongók szeretnek ekkor túlzásba esni és nagyon egyedi könnyűfém felni, abroncs együtteseket hoznak létre. Ez azért sem jó, mert a keréktárcsa nagyon sérülékennyé válhat. Sokszor egy kisebb padka is elég ahhoz, hogy megsérüljön az eszköz. A könnyűfém felni és az abroncs kapcsolatát illetően beszélni kell a feszített gumiról is. Ha józan határokon belül játszik a lehetőségekkel a kocsitulajdonos, akkor igazán hatékony lehet a széles felnire feltett átlagos gumi. Egy profi szakember, egy jól felszerelt műhelyben meg tudja oldani az egyedi kombinációkat. Gyakran igencsak meglepően tág határok között lehet ügyeskedni. Szigorúan véve általában 4 méret engedélyezett a Golf 4 alufelni és más felnik esetében is. Például egy 6 colos felnire 175 és 205 közötti gumikat lehet feltenni hivatalosan. Aki egy kicsit extrémebb szeretne lenni, az dönthet a 165 és a 215 közötti fajták mellett is. Azt persze nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egyes gumitípusok, gyártmányok között sokszor több mint 10 milliméter különbség van a futófelület szélességében. Sokakat az érdekel, hogy milyen széles gumit lehet feltenni egy átlagos Golf 4 alufelni változatra. Aki biztosra akar menni, a Golf 4 alufelni és a gumi esetében a mértékletességre törekszik. Ha megvan a 6 colos Golf 4 alufelni, akkor a 205-ös gumival lehet, hogy már nem is ér el jobb tapadást az ember, mondjuk a 185-öshöz vagy 195-öshöz képest. Ebben az esetben bizony előfordulhat, hogy kanyarodáskor jobban deformálódik az oldalfal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük